Wspomaganie rozwoju szkół w Gminie Miejskiej Kraków
Istotą modelu wspomagania jest wpisanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szersze działania, których celem jest rozwój nauczycieli z przedszkola jako organizacji uczącej się. Wspomaganie jest adresowane do przedszkola, nie zaś wyłącznie do poszczególnych osób lub grup, takich jak dyrektor czy nauczyciele. Wspomaganie pomaga przedszkolu w rozwiązywaniu problemów, a co za tym idzie nie wyręcza go ani nie narzuca rozwiązań.
Specjalistyczna Poradnia Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Krakowie prowadzi wspomaganie rozwoju przedszkoli na zasadach określonych w procedurach współpracy.
Wspomaganie rozwoju szkół realizowane jest w zakresie:
- Procesowego, całościowego wspomagania rozwoju w oparciu o zdiagnozowane potrzeby i obejmuje następujące etapy: diagnoza potrzeb rozwojowych, doskonalenie nauczycieli (szkolenia, konsultacje, superwizje, itp), wdrażanie zdobytych kompetencji do praktyki szkolnej oraz monitoring i ewaluacja przez nauczycieli własnych działań. Formularz: Karta Zgłoszenia Przedszkola, Formularz: Porozumienie w sprawie procesowego, całościowego wspomagania rozwoju szkoły.
- Doskonalenia kompetencji nauczycieli w ramach sieci współpracy i samokształcenia. Zapisy do sieci współpracy i samokształcenia odbywają się wyłącznie drogą elektroniczną.
- Pomoc w rozwiązywaniu bieżących trudności, problemów zgodnie ze specyfiką Poradni dla przedszkoli objętych procesowym wspomaganiem
Zachęcamy Dyrektorów przedszkoli do podjęcia współpracy na mocy porozumienia w zakresie procesowego, całościowego wspomagania rozwoju. Osobą odpowiedzialną z ramienia Poradni do organizacji wsparcia jest Opiekun Rozwoju Szkoły – koordynator ds. wspomagania mgr Renata Flis, tel. 887-203-509, 12 412 15 66 wew. 19, e-mail : flis@owpp.pl