Zespół Konsultacyjny
Rodzice, których niepokoi przebieg rozwoju ich dziecka mogą skorzystać z porady specjalistów naszej Poradni. Zespól konsultacyjny dokonuje wstępnej oceny funkcjonowania dziecka i udziela wskazówek do dalszego postępowania diagnostycznego, terapeutycznego, wychowawczego. W skład zespołu wchodzą psycholog, pedagog i logopeda. Pomoc ta jest bezpłatna i nie wymaga skierowań. Oferta skierowana jest do mieszkańców Krakowa.


Realizacja zajęć WWRD
Dzieci dysponujące Opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydaną przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną mogą w naszej placówce realizować zajęcia terapeutyczne. W naszym Zespole Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka zatrudnieni są psychologowie, pedagodzy, logopedzi, rehabilitanci i inni specjaliści posiadający kompetencje do pracy terapeutycznej z dziećmi z niepełnosprawnością.
Opinie i informacje pisemne
Na wniosek rodzica lub opiekuna prawnego Poradnia wydaje opinie i informacje o wynikach przeprowadzonej diagnozy. Wydawane opinie wskazują kierunki działań w zakresie kształcenia i wychowania dziecka oraz wspomagania jego rozwoju.


OKRO
Nasza Poradnia, zgodnie z zarządzeniem Prezydenta Miasta Krakowa pełni funkcję ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na terenie miasta Krakowa. Wspieranie dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością oraz ich rodzin jest realizacją zadań określonych w aktach prawnych „Za życiem”.
Kształcenie specjalne
Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydaje się dla dzieci i uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym, wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy. Kształcenie specjalne może być prowadzone w formie nauki odpowiednio w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych i szkołach lub oddziałach integracyjnych, przedszkolach i szkołach lub oddziałach specjalnych, innych formach wychowania przedszkolnego i specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych.


Opinia o potrzebie wwrd
Wczesne wspomaganie rozwoju jest bezpłatną, kompleksową formą pomocy skierowaną do najmłodszych dzieci z niepełnosprawnością. Zajęcia te mają na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia przez niego nauki w szkole. Warunkiem koniecznym do otrzymania pomocy w ramach WWRD jest uzyskanie Opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydawanej przez zespół orzekający działający przy publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Zajęcia rewalidacyjno–wychowawcze
Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze organizuje się dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim. Zajęcia mogą mieć formę indywidualną lub zespołową.


Indywidualne obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne
Indywidualnym obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym obejmuje się dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.
Indywidualne nauczanie
Nauczaniem indywidualnym obejmuje się uczniów, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.
